Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sanne&Tessa - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Sanne&Tessa - WaarBenJij.nu

Door: Sanne & Tessa

Blijf op de hoogte en volg Sanne&Tessa

09 September 2014 | Fiji, Nadi

Fiji,

Zo zijn we al weer aan onze laatste stop van deze reis gekomen, Fiji.

Na een reis van ongeveer 11 uur kwamen we woensdagochtend aan op Nadi aan in een backpackers Hostel waar heel veel jongeren zijn. Gezellig. Na inchecken meteen aan veel Fijiaanen voorgesteld en aan onze eerste activiteit begonnen surfen. Heerlijk na zo’n reis om even niks te doen en lekker in de zee te dobberen met een surfboard. S avonds na paar uurtjes slaap gepakt te hebben meteen aan het volgende begonnen een Fijiaanse traditie s avonds namelijk Kava drinken. En wat is dat toch smerig. Mensen waarvan hun verstandskiezen eens getrokken zijn er een ontsteking ontstond weten de smaak het is namelijk hetzelfde spul…. Maar wat een top avond was het een gezellig kampvuur gitaartje en zingen maar.

De volgende ochtend na heerlijk uit te kunnen slapen.. dachten we maar de biologische klok was nog gewent aan het vroege opstaan in de Filipijnen dus we waren gewoon weer half 8 wakker. Om 11 uur zouden we vertrekken per boot naar ons eilandje waar we derest van de week zouden verblijven. Maar toen maakte we weer met een Fijiaanse traditie kennis namelijk Fijitime, dit houd in de boot komt en gaat wanneer ze zin hebben… Maar gelukkig viel het mee. Eenmaal in het Paradijs aangekomen kon het genieten echt beginnen heerlijk gezwommen in een helder blauwe zee en veel andere in het hostel daar ontmoet.

Het was een gezellig hostel waar we s morgens, s middags en s avonds met z’n alle eten, vis voornamelijk wat we zelf moesten vangen met een speer, cocosnoten plukken etc etc. dus we waren weer lekker vegetarisch. We sliepen midden in een dorpje tussen de eilandbewoners. S avonds weer het zelfde ritueel veel Kava veel gezelligheid en traditionele dansen en een vuurshow..

Vrijdag gingen we naar een plaatselijke school. Een buitenschool onder een onderdakje waar we een rondleiding kregen. Super leuk om te zien hoe anders het weer is hoe ze hier allemaal les krijgen. Na een rondleiding vertelde ze ook dat 8 kinderen per jaar van donatiegeld een kans krijgen om naar Australie te gaan. Super zo’n kans voor deze kinderen omdat ze anders niet snel van een eiland af zullen komen. Na het bezoek gingen we maar weer verder met waar we goed in zijn lekker liggen en lui doen. S middags nog een beetje actie ondernomen en gaan duiken, en jawel hoor we hebben eindelijk een schildpad gezien.

Zaterdag konden we eindelijk een keertje uitslapen maar nee lukte weer niet. Word hier denk ik niet gegund! Kinderen waren om 7 uur s morgens al druk in de weer met buitenspelen. Dus wij ons ook maar klaar gemaakt en gaan zwemmen in de zee samen met een van die kindjes hier. Super schattig. S middags dachten we ‘even’ een rondje om het eiland te lopen.. Dit liep alleen anders uit. Als het goed is kun je niet verdwalen op een eiland, wij hebben bewezen dat het toch mogelijk is! Bezweet en vermoeid kwamen we eindelijk aan bij een resort dachten daar even lekker een cocktail te kunnen drinken bleek het een prive resort te zijn. Hebben wij weer, maar we zagen er blijkbaar zo vermoeid en verwilderd uit dat we wat te drinken van ze kregen. En jawel ze wezen ons de weg en wat bleek dat achter dat resort over een berg ons hostel zat, even klauteren en binnen 10 minuten waren we weer bij ons stekkie.. Weer lekker bezig geweest dus.

Zondag was alweer onze laatste dag in het paradijs deze dag hebben we niet veel gedaan behalve lekker aan het strand gelegen. Maandag hebben we de economie in Nadi nog even geholpen door er te gaan shoppen veel leuke winkeltjes met handgemaakte spullen gezien. En s’ middags een les palmboombladeren vlechten gehad. S avonds vlogen we helaas alweer terug naar Hong Kong.

Dinsdag in Hong Kong na eindelijk lang wachten op het vliegveld naar Disneyland geweest. Ons netjes gedragen en heerlijk genoten van de achtbanen en de sprookjesachtige omgeving. Na een week in Fiji zijn we wel gaan beseffen dat sprookjes toch echt wel bestaan!!!! Na Disney toch nog maar even Hong Kong zelf in gegaan en langs de Ladiesmarket gegaan daar onze laatste Hong Kongse dollers uitgegeven en nu wachten totdat onze vlucht naar Amsterdam gaat vertrekken. Zitten heerlijk in het zonnetje op de luchthaven dus vervelen doen we ons niet.

Thanks voor het lezen van onze blogs!!

Tot morgen of tot snel!!

Liefsss,,,,,

Verslag uit: Fiji, Nadi

Zon,Zee,Strand&Cocktails

09 September 2014

Sanne&Tessa

Hi, Wij zijn Sanne en Tessa. Vanaf 6 augustus starten we met een droomreis; WE GAAN NAAR DE FILIPIJNEN. Voordat het zover is maken we eerst nog even een stop in Hong Kong van twee dagen. 9 Augustus reizen we dan echt door. We verblijven de eerste drie weken in Cebu city. Daar zullen we in het Prime Center aan de slag gaan. Alle andere 'vervelende' dingen die we daar gaan doen besparen we jullie voor nu nog even. Er zullen vast veel jaloers makende foto's gepost worden! De vierde week gaan we de rest van de Filipijnen ontdekken.. No worries we zullen niet met vreemde mee gaan mam;) Palawan zal een van onze bestemmingen worden. En verder, uhhhh we zien het allemaal wel! 2 september vliegen we weer terug naar Hong Kong om vanaf daar meteen door te vliegen naar Fiji. 10 september zetten we weer voet op eigen bodem Nederland. Ajuu!! Liefs, Sanne & Tessa

Actief sinds 28 Juli 2014