First stop Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanne&Tessa - WaarBenJij.nu First stop Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sanne&Tessa - WaarBenJij.nu

First stop Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Sanne&Tessa

09 Augustus 2014 | Hong Kong, Hong Kong

WAAAUW WAAAUW WAAAW !!!

Waar moeten we beginnen ?? Uhm? Thuis denk ik maar? Dinsdagavond PANIEK in huize Kroos en Van Setten de Dames maken na eigen inzicht nu hun moeders helemaal gek…

Woensdag; dag van vertrek we hadden 9 uur afgesproken te vertrekken naar Schiphol naar 40 keer de tijd veranderd te hebben van 8 uur of zelfs 9 uur kwamen onze moeders in actie.. “meiden gewoon 9 uur geen minuut eerder of later” zeiden ze dan.
Ik (Tessa) deed dus nietsvermoedend woensdagochtend de deur open om half 9 en stond Sanne voor de deur… Toen begon er al wat te dagen.. Van wat is hier gaande?
Vervolgens een geheimzinnig telefoontje en we moesten ineens vertrekken.. Huh waarom? 9 uur toch pas? Nee NU riep jos ( de vader van Tessa )!! Dus wij vervolgens maar braaf achter iedereen aanlopen en ja hoor wat stond daar??

EEN KNAL ROZE LIMOUSINE!!!!!!!!!!!!

Alle credits voor Coordinator Kim die al onze andere vriendjes, vriendinnetjes en familie had opgetrommeld om dit te organiseren.

Dus daar gingen we dan in style naar Schiphol met champagne in ons hand, beter konden we onze reis niet voorstellen!

Om 5 voor 1 vlogen we dan na afscheid genomen te hebben van iedereen richting onze eerste bestemming Hong Kong. De bedoeling was dat we gingen slapen in het vliegtuig zodat we zonder jetlag aan zouden komen. Dit is natuurlijk alles behalve gelukt. Zo bleven we de foto’s van de rit naar Schiphol te bekijken en van alles te bekomen.

Om half 7 (plaatselijke tijd) landde we op Hong Kong en gingen we naar Mister Buddha himself. Bepakt en bezakt in de rij voor de kabelbaan de berg op. Allemaal oogjes gericht op ons gingen we richting de big buddha. Vervolgens na een drukke fotoshoot daar lekker relaxt op een kleedje gaan liggen om weer beetje bij te komen van alles. Want we hadden nog steeds niet geslapen. Vanaf de berg met de budha vervolgens richting Tai O waar de roze dolfijnen zwemmen gereden per bus. Om daar een bootje te pakken. We hadden gelukt we hebben ze gespot.

Onderweg terug naar Hong Kong centraal een aardige Austreliaan ontmoet die ons wegwijs maakte in het metronetwerk. Werkt hetzelfde als in Rotterdam dus hadden we snel door. We waren onderweg naar Jorden Street een straat waar ons Hotel aan zou moeten liggen. Nathan House. Na veel vragen en zoeken uiteindelijk gevonden. Wat was dat een ELLENDE! Eerst nog in het Nathan Hotel beland maar daar was onze reservering niet bekend logisch achteraf. In het Nathan House eenmaal aangekomen, een gewone flat met hokjes/ huisjes voor de chinezen zelf, een super enthousiaste mevrouw ontmoet die blijkbaar graag mensen als honden behandeld. Communicatie was ver te zoeken, enige wat eruit kwam was; sit , sit , sit. Na betaald te hebben werden we naar onze kamers gebracht en wat we daar aantroffen dat besparen we jullie maar even. Wij op hoge poten terug naar de receptie, want hier gaan wij natuurlijk niet slapen vannacht!!! Na veel over en weer uiteindelijk al ons geld terug gekregen. Hier zouden we namelijk echt niet veilig kunnen slapen.

Opzoek naar de eerste beste Mac Donalds om daar met de laptop een ander hotel op te zoeken dan maar? Uiteindelijk een leuk hotelletje gevonden en er heen gebracht met de Taxi. Daar aangekomen heerlijk kunnen douche en alles. S ‘ avonds nog even Temple Street Market op gegaan wat we door de chinezen snel konden vinden omdat ze je er helemaal heen brengen als je het vraagt en vervolgens na 32 uur heerlijk gaan slapen.

Nouja slapen… lang leven de jetlag, want ook dat lukte niet, maar goed dat maakte niet uit want we konden wel iets uitslapen.
‘S ochtends naar de Man Mo Temple geweest, ‘eindelijk’ een normaal eettentje gevonden waar we heerlijk hebben ontbeten met een Franse crepe.
‘S middags een sight seeing tour gemaakt door Hong Kong, daarna al het zweet en de warmte van ons afgedoucht, en ons klaar gemaakt voor het avond programma ‘’ The Peak’’.

The Peak is een 360 dakterras op een hoge berg waar je overzicht hebt over heel Hong Kong. ‘S avonds zijn alle gebouwen verlicht en geven ze een laser show. Heel gaaf!

We dachten wat vroeg naar bed te gaan want om 4 uur gaat de wekker en moesten naar het vliegveld richting de Filipijnen. Maar helaas… alweer, nog steeds.. de jetlag.
de klok van 3 uur gezien en net toen we in diepe slaap waren.. tring….. de wekker!
Tassen pakken en naar het vliegveld, waar we nu deze blog aan het schrijven zijn.

We mogen bijna boarden dus hier houden we het bij!

Ajuu en tot snel.

Liefs,

• 09 Augustus 2014 - 12:54

Jos Van Setten:

Kicken, deze site, Leuk te lezen dat het zo goed gaat. Ik hoop dat dit veel gelezen gaat worden. En nu deze site bijhouden dames!

• 09 Augustus 2014 - 13:06

Anita:

Wat een leuk verslag ben Zooo jalours had er graag bij geweest!
    Geniet er maar lekker van meiden:-)
    Graag horen we meer!

• 09 Augustus 2014 - 13:17

Brigitte:

Leuk leuk leuk om dit te lezen meiden. Geniet ervan en ik lees graag de rest van jullie avontuur op deze site xxx

• 09 Augustus 2014 - 15:05

Sanne:

Super leuk dat jullie dit bijhouden. Net een boek wat ik aan het lezen ben en ook nu kan niet wachten tot het vervolg!

• 09 Augustus 2014 - 15:24

Irma:

Wat leuk dan kunnen we jullie helemaal volgen.

• 09 Augustus 2014 - 15:43

Karin:

Leuk om jullie op deze manier te volgen! hoop dat jullie een beetje kunnen slapen in het vliegtuig!
    Groetjes

• 09 Augustus 2014 - 16:48

Nienke:

Super leuk om te lezen! Heel veel plezier nog xxxxx

• 09 Augustus 2014 - 17:45

Marian Kok:

Hoi Tessa ,leuk uitkijken en veel plezier

• 09 Augustus 2014 - 18:29

Joan:

Leuk leuk leuk!!! Ben benieuwd naar derest
    Enjoyyyy

Xxx

• 11 Augustus 2014 - 14:32

Nel Polak :

Hoi Tessa en Sanne. Leuk te lezen hoe het gaat. Doe voorzichtig en Veel plezier. Xxx

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

HongKong

City Trip

09 Augustus 2014

First stop Hong Kong
Sanne&Tessa

Hi, Wij zijn Sanne en Tessa. Vanaf 6 augustus starten we met een droomreis; WE GAAN NAAR DE FILIPIJNEN. Voordat het zover is maken we eerst nog even een stop in Hong Kong van twee dagen. 9 Augustus reizen we dan echt door. We verblijven de eerste drie weken in Cebu city. Daar zullen we in het Prime Center aan de slag gaan. Alle andere 'vervelende' dingen die we daar gaan doen besparen we jullie voor nu nog even. Er zullen vast veel jaloers makende foto's gepost worden! De vierde week gaan we de rest van de Filipijnen ontdekken.. No worries we zullen niet met vreemde mee gaan mam;) Palawan zal een van onze bestemmingen worden. En verder, uhhhh we zien het allemaal wel! 2 september vliegen we weer terug naar Hong Kong om vanaf daar meteen door te vliegen naar Fiji. 10 september zetten we weer voet op eigen bodem Nederland. Ajuu!! Liefs, Sanne & Tessa

Actief sinds 28 Juli 2014